Monday, September 17, 2007

al 11-lea an

in prima zi de scoala am vrut sa ma abandonez linistita in caldura placuta a patului, am vrut sa intorc spatele diminetii ce se furisa pe dupa perdele, am vrut sa inchid alarma telefonului si sa las muzica din surdina sa-mi readuca visele. si totusi, in prima zi de scoala mi-am facut destul de mult curaj incat sa-mi tarasc picioarele lenese pana la fereastra si sa-mi tratez pupilele, dilatate la maxim, cu fasii inguste de lumina portocalie. in prima zi de scoala mi-am imbracat genele in straturi negre cu doar un sfert din dibacia si entuziasmul dinaintea unei seri de sambata si am inlocuit micul substitut pentru portofel cu o geanta mare, incapatoare nu pentru manuale, pixuri si agende ci pentru portfard, cadouri inmanate cu mici intarzieri de cateva saptamani si mult prea folositorul hanorac, care dupa ora zece devine total inutil. in prima zi de scoala mi-am infruptat ochii cu multimea agitata din gurile de metrou, tramvaie si din fata florariilor caci in prima zi de scoala mi-a fost imposibil sa nu ma lovesc cu privirea de cate cel putin doi-trei boboci intr-ale invatatului la fiecare pas. o veritabila invazie a uniformelor albastre si elasticelor de par albe cu fundite, insotite bineinteles de ghiozdanul roz sau bleu cu personaje din povestile mediatizate in fiecare zi pe cartoon network. si cum odraslele de sase sau sapte anisori nu pot fi lasate nesupravegheate, mai ales in febra unei experiente noi, in prima zi de scoala nu am mai vazut oameni rasfoind repede ziarul de dimineata si culmea, nici macar clasicii oameni de afaceri, pentru care telefonul mobil a devenit deja un organ anexat cu multa sarguinta organismului uman. in prima zi de scoala peisajul urban a curpins doar mamici, bunici si rareori cate un tata cu un pui de om agatat de o mana si un buchet colorat, infasurat bine in celofan sau hartie ecologica in cealalta, in prima zi de scoala mi-am permis sa casc des, invitandu-i si pe ceilalti sa guste mahmureala unui somn dulce. in prima zi de scoala am revazut multi oameni de care uitasem, la fel de multe persoane de care nu mi-a fost dor, prieteni de care nu am avut timp sa mi se faca dor si destule de multe cunostinte pentru care a trebuit sa-mi streg de praf zambetul de politete: “zambeste pentru ca trebuie, nu pentru ca vrei”. in prima zi de scoala am fugit repede din clasa ce seamana mai mult a salon de spital supradimensionat,am lasat deoparte colegii cu care m-am obisnuit timp de doi ani, am mancat fara nici un sentiment de vinovatie bomboanele destinate unuia dintre profesori si mi-am baut ceaiul de dimineata pe malul lacului, rece si imbuteliat intr-o sticla verde transparent. in prima zi de scoala am vrut sa retraiesc mini excursiile cu clasa la muzeu, de prin clasele I – IV, de unde ma intorceam de fiecare data fascinata de animalele fara viata, ce in alta imprejurare mi s-ar fi parut de-a dreptul infricosatoare. in prima zi de scoala mi-am trecut iar cu vederea promisiunea ferma de a renunta la pepsi si cola si am descoperit singurul lift intre peretii caruia incap cu usurinta cel putin cinci persoane, genul de lift in care si eu as putea sa imi odihnesc picioarele pana la ultimul etaj al cladirii. in prima zi de scoala m-am simtit fericita privind ghiozdanele pline cu carti ale trecatorilor si uitandu-ma apoi la geanta mea cu cirese, libera si nechinuita de cele cateva kilograme pline cu ecuatii, formule, definitii si comentarii. in prima zi de scoala mi-am deschis ochii mai devreme decat o voi face maine dar cu un chef nebun de a putea sa demisionez. si tot azi mi-am dat seama ca prima mea zi de scoala a fost cu 11 ani in urma, dar am pastrat-o si o s-o mai refolosesc de cateva ori..imi face placere.

1 comment:

Anonymous said...

.da.
.in prima zi de scoala.ma gandeam la acelasi lucru.la prima mea zi de scoala din viatza mea.acum 10 ani.priveam fericita la zambetul bunicilor,parintilor,copiilor, ce alergau in uniforma,cu buchete de flori in mana sper acel loc demult cunoscut de mine.dar si de tine.un drum cunoscut.invatat de picioarele mele care ma duceau spre prima zi de scoala.nimik nu m-a incantat atunci knd am pasit in curtea liceului.logic.fetze false&zambitoare,carora trebuia sa le raspunzi.in acelasi mod.impresi.idei.intrebari logice,dar fara sens si...obisnuite.copii cunoscutzi.boboci.dar si prichindei care erau fercitzi k s-au regasit.:|.macar raza de soare imi oghinda privirea prin ochelari fumurii.macar geanta era usoara.cel putin ink era. .prima zi de scoala.mereu diferita.dar de fiecare data o gasesc aceeasi. .:*:x.